O prodejním úspěchu hypotéčních bank rozhodnou vztahy s partnery

"Sjednávání hypotéky přímo s finančním ústavem se možná v dohledné době stane vzácností. Ty hypoteční ústavy, které chtějí posílit své postavení na trhu, budou muset věnovat podstatně více pozornosti nezávislým poradcům a brokerům. Objeví se komunikační kanály, které umožní, že zákazník bude z jednání s takovým brokerem odcházet se smlouvou podepsanou jménem banky," tak shrnují nejzajímavější příspěvky konference Hypotéka 2010 šéfredaktor serveru www.finance.cz Tomáš Skolek a výkonný ředitel Software602 Jan Petr.

Připomínají vystoupení ředitele Golem Finance Libora Ostatka, z nějž vyplynulo, že v roce 2006 došlo ke zlomu, kdy zákazníci začali masivně nakupovat hypotéky prostřednictvím poradenských a makléřských firem. Zatímco přímý prodej stagnuje, prodej přes partnerské firmy vykazuje i v současné době 10% nárůst.

Referují také o prezentaci ředitele místní pobočky Novellu Aleše Kučery. V Kučerově vizi hypotéční budoucnosti hrají klíčovou roli asistovaná kontaktní místa podobná těm, která známe ze státní správy právě jako Czech POINT. Tyto „Hypo POINTy“ budou instalované v počítačích poradců či brokerů. Ten, kdo bude poskytovat poradenství a pomůže najít nejvhodnější produkt, bude schopen také zajistit všechny úkony potřebné k uzavření smlouvy, dodatku, výpovědi apod., včetně ověření podpisu zákazníka a donesených listin, získání výpisu z katastrů a podepsání jménem ústavu.

Celý text článku na server www.finance.cz najdete zde